SEBARKAN SALAM,TANDA BERKASIH SAYANG

Photobucket

Tuesday, October 26, 2010

Aku bimbang. Khuatir. Risau




Wahai mata, janganlah kau memandang yang haram

Kerana aku bimbang kau tak akan dapat melihat Rasulullah SAW di akhirat kelak

Aku bimbang kau tak akan dapat melihat Allah SWT kelak

Nauzubillah





Wahai telinga, janganlah kau mendengarkan perkara-perkara yang haram

Kerana aku khuatir kau tak akan dapat mendengar lembut bicara Rasulmu

Aku khuatir kau tak akan dapat mendengar suara Rabbmu

Nauzubillah





Wahai lidah, janganlah kau berbicara yang sia-sia

Aku bimbang Nabimu tidak dapat mendengar butir perkataanmu

Aku khuatir Penciptamu tidak mahu mendengar bicaramu

Nauzubillah






Wahai kaki, tangan dan seluruh anggota

Janganlah kau berbuat maksiat

Berlaku zalim kepada dirimu sendiri

Aku bimbang kau tak dapat jejak ke syurga

Aku khuatir kau menjadi bahan bakar neraka

Nauzubillah





Wahai hati, raja tubuh pinjaman ini

Janganlah engkau biar dirimu terlalai

Aku risau tenteramu akan mengikutimu

Aku risau mereka terlalai keranamu



Jangan kau lupa selawat dan salam

Jangan kau melupai takbir, tahmid dan hamdalah

Supaya dirimu tidak mendapat murka Allah, laknat Rasulullah

Nauzubillah

No comments:

Post a Comment