SEBARKAN SALAM,TANDA BERKASIH SAYANG

Photobucket

Saturday, October 30, 2010

Untukmu,mutarabbiku syg..



Bismillah..
InsyaAllah apa yg ana nk kgsikan bersama ni,mendapat manfaat bersama..
"akak,ana ada mslh hti la..ana TERjatuh hti dgn sorg mslimin ni..dia coursemate ana..macam mane ye?" tanya mutarabbiku yg sgt aku sayangi."hem....." keluhku panjang.Bukan tidak mahu membantu,tapi aku sendiri pernah menghadapi situasi tersebut dan aku sendiri tidak pasti sama ada tindakanku itu yg terbaik atau tidak."ukhtiku syg.."tuturku lembut sbg muqadimah 'tazkirah' yg bkal aku berikan."pd pndpt akak,x salah kita jth hti pada seseorang,malah kita patut bersyukur akan anugerah yg Allah bg.cuma,kita perlu jaga agar ia tidak keterlaluan.tidak melebihi cinta Allah dan Rasul serta kedua ibu bapa.dik,kita sbg manusia biasa x bleh lari dari perasaan tu.cuma,kita bleh kawal.moga fitrah ni x menjadi fitnah."aku tidak mahu menidakkan perasaan yg hdir pada mutarabbiku agar dia tidak menganggap aku syadid atau golongan ruhbaniyyah malah aku yakin aku juga bkn dari kalangan itu."cuma,akak harap adik dpt kekalkan al-haya' dlm drimu kerana itulah benteng kita sbg muslimah." sambungku.aku merenung jauh.mengimbas kembali sgala kenangan atau 'pglman' yg pernah aku alami.moga menjadi iktibar buat si mawar berduri.jujur,aku sendri punya konflik diri.dlu,aku seorang yg sgt tegas.terutama bila berhadapan dgn muslimin.ku tepis sgalanya agar driku terjaga.sehinggakan di matrikulasi,akhowat mgelarku dgn glrn 'srikandi umar'.Namun,sjk kblkgn ni,aku sprti tewas...aku tidak tahu di mana puncanya..mgkin juga hti ini terhijab lantaran dosa2 yg tlh aku lakukan.Bersyukur kpd Allah,stakat ni,maruahku tdk tergadai.dan aku tdk terlibat dgn 'couple'..cuma..mslh hti..herm..aku tanamkan azam utk mbina semula benteng yg dahulunya sgt kukuh shggakan tiada muslimin pn yg mampu sggah di hati ini.doa kalian sgt penting buatku.aku ingin kmbali menjadi 'srikandi umar'..mujahidah mawar berduri..ameen..

1 comment:

  1. amin Ya Robb..Ya Allah,jangnlah KAU biarkan kami lalai dgn keasyikan cinta palsu tetapi KAU berilah keasyikan kpd kami saat kami semakin mncari2 cintaMU.. ^_^

    ReplyDelete